Etykiety samoprzylepne

Etykiety samoprzylepne

,,Słoik etykietkowany i nieetykietkowany słoik”. Jaka jest różnica? Ogromna! Cóż dzisiaj wiemy o produkcie spożywczym jeżeli rozpoznajemy go tylko po wyglądzie, ale nie możemy nic więcej wywnioskować nt. pochodzenia, okresu przydatności do spożycia, producenta, składników itd? Nie o to chodzi w marketingu by się domyślać lecz o to by informacją i opakowaniem zachęcać do kupna. Im więcej danych znajdziemy na etykiecie tym bardziej jesteśmy skłonni zaufać produktowi i go kupić. I oto właśnie poznaliśmy sens naklejania etykiet.
Zapraszamy do odwiedzenia Naszej strony:
http://www.kamelot.pl/reklama-drukowana/

Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów. Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.

Rodzaje etykiet

  • Etykieta na mokro – jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.
  • Etykieta samoprzylepna – etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.
  • Etykieta owijkowa – przeznaczona do znakowania powierzchni okrągłych, takich jak kable, przewody czy rury.
  • Etykieta z nadrukiem lustrzanym na przezroczystej folii. Na drukowaną stronę nanoszony jest klej – po przyklejeniu etykiety przezroczysta folia jest jednocześnie zabezpieczeniem dla druku
  • Etykieta wielostronicowa – umożliwia zamieszczenie dużej ilość tekstu, np. w kilku językach
  • Etykieta reaktywna – reaguje na zmiany w otoczeniu produktu lub w produkcie i tym samym niesie specyficzną informację o produkcie. Najczęściej stosowana jest na opakowaniach spożywczych. Przykładem takich etykiet mogą być etykiety z nadrukiem farbą termochromową na opakowaniach piwa: jeśli produkt jest odpowiednio schłodzony pojawia się napis. Etykiety z identyfikatorem temperaturowym (Time Temperature Indicator – TTI) są drukowane farbą aktywowaną UV w procesie pakowania i zmieniają swą barwę nieodwracalnie, jeśli temperatura przekroczy np. 5 °C. W ten sposób informują konsumenta, że produkt nie był w łańcuchu dostaw przechowywany poprawnie. Etykieta z naniesionymi nanocząsteczkami srebra odbarwia się pod wpływem siarkowodoru i tym samym sygnalizuje, że produkt psuje się
  • Etykieta VOID – plomba zabezpieczająca w formie etykiety stosowana do zabezpieczania szafek, drzwi, butelek. Występuje w dwóch formach brudzącej i niebrudzącej. Forma brudząca pozostawia ślad na powierzchni plombowanej natomiast niebrudząca pozostawia ślad wyłącznie na plombie w postaci napisu VOID OPEN lub innego napisu sygnalizującego naruszenie plomby

Etykiety jako przedmiot kolekcjonerski
Ze względu na fakt, że etykiety zawierają treści informacyjno-reklamowe dotyczące danego produktu lub producenta należą one również do akcesoriów gromadzonych przez kolekcjonerów. Zbieranie etykiet nazywa się labologią, a najczęstszym rodzajem kolekcjonowanych etykiet są etykiety piwne.

 


Kontakt

OBSŁUGA KLIENTA
tel. (32) 30 80 007
wewn. 1 – poligrafia i reklama zewn.
wewn. 2 – gadżety i odzież
wewn .3 – pieczątki
wewn. 4 – wynajem billboardów
wewn. 5 – reklama w internecie
wewn. 6 – promocje
wewn. 7 – zaopatrzenie
wewn. 8 – rekrutacja
wewn. 9 – połączenie z konsultantem