Domeny

Domeny

Domena internetowa to  ciąg nazw systemu Domain Name System (DNS) wykorzystywany w Internecie, składający się z wyrazów umieszczonych w pewnym poddrzewie struktury DNS tj. zakończonych stałym sufiksem. Domena internetowa składa się z dwóch części – nazwy głównej oraz końcówki – rozszerzenia. Nazwę główną bardzo często tworzy nazwa firmy/organizacji/akcji jej skrót, bądź nazwa działalności, którą dana firma wykonuje. Rozszerzenie jest odgórnie ustalone – można wybrać spośród możliwych propozycji. Każdy kraj posiada przypisane rozszerzenie np. Polska.pl , Rosja.ru , Niemcy.de , dla krajów Unii Europejskiej – .eu . Rozróżniamy domeny najwyższego poziomu: .com , .net , .org . Do tego pojawiają się rozszerzenia powstałe dla odróżnienia celu strony – lista domen najwyższego poziomu. Aby lepiej zrozumieć sens domeny internetowej dobrze jest przeanalizować elementy adresu. Każda z nazw domenowych może zawierać litery, cyfry lub znak ‚-‚, a wielkie i małe litery nie są odróżniane (obecnie możliwe jest także stosowanie narodowych znaków diakrytycznych w domenach typu IDN). Wiele nazw domen jest płatnych.

Rodzaje domen

Domeny możemy podzielić na:

  • krajowe ( funkcjonalne, regionalne)
  • europejskie
  • globalne

Domeny krajowe np:

  • .pl 

Domeny funkcjonalne, np.

  • .com.pl
  • .org.pl 

Domeny regionalne, np.

  • .rzeszow.pl
  • .bieszczady.pl 

Domeny europejskie mają rozszerzenie

  • .eu 

Domeny globalne np:

  •  .com
  •  .net
  •  .org
  •  .info
  •  .biz .

Domena jako chwyt marketingowy

Strona internetowa, serwis, blog nie istnieją bez dobrej nazwy ? domeny jednoznacznie identyfikującej zawartość witryny. Wybór domeny wiąże się z wieloma czynnikami:

  • nazwą firmy
  • nazwą sprzedawanych produktów
  • nazwą usług
  • branżą
  • treścią tematów poruszanych w ramach serwisu

Odpowiedni dobór (łatwy wyraz szybko wpadając w ucho) to połowa drogi do sukcesu i popularności witryny. Dlatego też walka o najprostsze i najciekawsze domeny jest obecnie tak zacięta.


Kontakt

OBSŁUGA KLIENTA
tel. (32) 30 80 007
wewn. 1 – poligrafia i reklama zewn.
wewn. 2 – gadżety i odzież
wewn .3 – pieczątki
wewn. 4 – wynajem billboardów
wewn. 5 – reklama w internecie
wewn. 6 – promocje
wewn. 7 – zaopatrzenie
wewn. 8 – rekrutacja
wewn. 9 – połączenie z konsultantem